Your cart is currently empty!
„Az elemek” projekthét

Az 5-6. osztályos diákjaink izgalmas tudományos kalandja.
A téli projekthéten az 5. és 6. osztályos tanulóink egy rendkívül tartalmas és élménygazdag természettudományos projektben vettek részt, melynek témája „Az elemek” volt.
A projekthét programja
Hétfő: A hetet egy átfogó bevezetéssel indítottuk, ahol a diákok megismerkedtek a kémiai elemek fogalmával és eredetével. Minden tanuló saját elemet kapott – hidrogént, szenet, oxigént, alumíniumot, szilíciumot, vasat vagy rezet – amit a hét során részletesen tanulmányozhatott. A diákokat csoportokba és párokba osztottuk, akik a hét során együtt dolgoztak.
Hétfő-Kedd: Izgalmas kísérleti napok következtek, ahol a diákok látványos tudományos bemutatókon vehettek részt. A kísérletek között szerepeltek:
- Elektromágnesek és motorok készítése
- Üveg és homok olvasztása
- Anyagok oldása erős savban
- Különböző gázok gyűjtése és égési tulajdonságaik szemléltetése
- Látványos kémiai reakciók és robbanások
- Termit égetése
- Elektromos vezetőképesség vizsgálata
- Sűrűségi vizsgálatok
- Réz oxidálása elektromossággal
Szerda: A diákok a Magyar Természettudományi Múzeumba látogattak, ahol fotós kincskeresés formájában fedezték fel a tanulmányozott elemekhez kapcsolódó ásványokat és kristályokat.

Csütörtök-Péntek: A hét zárásaként a tanulók csoportokban posztereket készítettek saját elemükről, melyeket bemutattak társaiknak. Emellett rövid tanórákat is tartottak egymásnak, ahol az adott elemről tanultakat adhatták át egymásnak.
Eredmények
A projekthét előtt sok diákunk nem ismerte az atomok és elemek fogalmát, a hét végére azonban a többség már jól értette az elem, atom, protonok, neutronok és elektronok koncepcióját, valamint alapszinten megismerkedett a periódusos rendszerrel is.
A tanulók angol, természettudomány és természetismeret tantárgyakból kaptak értékelést a héten nyújtott teljesítményük alapján, figyelembe véve a posztereket, tanórákat, óraterveket, szóbeli prezentációt, múzeumi feladatokat és az általános részvételt.
Pedagógiai tapasztalatok
A projekthét számos sikert hozott: a látványos kísérletek maradandó élményt jelentettek a diákoknak, lelkesen vettek részt a múzeumi programokon, és sok kiváló prezentáció született. Bár néhány csoportnál motivációs nehézségeket tapasztaltunk, és nem minden kiegészítő feladat készült el, összességében a diákok pozitív visszajelzései és lelkesedése igazolta a projekthét sikerét.
A hét nemcsak a tudományos ismeretek bővítését szolgálta, hanem értékes közösségépítő hatása is volt, erősítve a diákok közötti, valamint a diákok és tanárok közötti kapcsolatot.
Köszönjük minden résztvevő diáknak a lelkes közreműködést, és reméljük, hogy az itt szerzett élmények és tudás hosszú távon is velük marad!