Digitális projekthét


Élménybeszámoló a 7-8. évfolyamosok digitális kultúra és infohetéről, amelyen egy plakátkampányt kellett elkészíteniük a terméktől a tényleges plakátig.

A digitális készségeket fejlesztő projekthét igazi kihívás és élvezet volt mind a diákok, mind a tanárok számára. A hét célja az volt, hogy a résztvevők megtanuljanak egy projektet végig vinni digitális eszközök segítségével, és fejlődjenek a kommunikáció, az önálló munkavégzés, valamint a kritikus gondolkodás területén.

A projekthét menete

Hétfő: Bevezetés és motiváció
A hét inspiráló videókkal indult. Ezután a tanári csapat bemutatta a projekthét fő céljait és elvárásait. A diákok instirációt készítettek és önértékellési feladatokkal felmérték digitális kometencia szintjüket, majd elkészítették a vázlatot projektjük fő építőköveiről: célkitűzések, témaválasztás.

Kedd – Csütörtök: Digitális eszközök használata
A diákok megismerkedtek különböző feladatokon keresztül a szövegszerkesztéssel, Excel használattal, Google Kérdőívekkel, képszerkesztéssel és a Canva tervezési lehetőségeivel és a kampánytervezéses marketinges munka részleteinek rejtelmeibe tekinthettek be, valós teljes kampány tervezési példán keresztül. Megismertek minden jelentős pontot, amely alapján maguk is megtervezték első saját kampányukat.

  • Az egyik izgalmas feladat a képszerkesztés volt, ahol a diákok megpróbálták vizuálisan kifejezni a kampányük üzenetét.
  • Az Excel gyakorlatok során pedig megtanulták, hogyan lehet adatokkal dolgozni, és vizualizálni azokat diagramokkal.
  • Hogyan tudjuk beilleszteni az AT-t és a kreatív gondolkodást a munkafolyamatainkba, mik a lehetőségei és mik a korlátai. A diákok kipróbálták a mesterséges intelligencia segítségével történő tartalomkészítést, majd értékelték annak eredményeit.
  • Elindultak a kampány elődöntők. Vajon ki jut be a TOP8-ba a plakátelődöntőbe?

Péntek: Kampánytervezés és bemutató
A projekthét csúcspontja a kreatív plakátkampány bemutatása volt, amelynek célja a motiváció és tudatosság mélyítése volt. A diákok csapatokban dolgozva mutatták be az általuk kidolgozott kampányokat, és visszajelzéseket kaptak társaiktól és tanáraiktól.

Fejlődési területek és eredmények

  1. Digitális kompetencia
    • A diákok betekintést nyertek a digitális tartalomkészítés és projektmenedzsment alapjaiba.
    • Képesek lettek digitális eszközök segítségével kreatív kampányt összeállítani.
  2. AI megértése és alkalmazása
    • Megtanulták, hogyan tudják a mesterséges intelligenciát a tanulásban és munkájuk során alkalmazni.
  3. Kommunikációs készségek fejlődése
    • A prezentációk és visszajelzési folyamatok segítettek a diákoknak abban, hogy kritikusan gondolkodjanak és tudatosan építsenek be visszajelzéseket munkájukba.
  4. Kreativitás és vállalkozói szemlélet
    • A projekthét során a diákok megtapasztalták, hogyan lehet hatni az emberek gondolkodására és érzéseire vizuális és szöveges tartalmakkal.

Visszajelzések és konklúzió

A diákok egész héten végig nagyon aktívak voltak, visszajelzéseik alapján a gyakorlati feladatokat élvezték, különösen a záró megmérettetést. A projektzáró bemutatók során sokan megdicsérték társaikat és kifejezték, hogy mennyire inspiráló volt számukra a csoportos munka.

A projekthét bebizonyította, hogy a digitális kompetencia fejlesztése izgalmas és interaktív módon is megvalósítható. A diákok nemcsak technikai készségeiket fejlesztették, hanem erősítették a csapatban való gondolkodást, gyakorlatot szerezte, hogyan lehet kreatívan problémát megoldani és hatékonyan kommunikálni is.

ART Műhelyekek előterében korlátozott ideig még megtekinthetők a plakátkampány munkák.