Mi azért dolgozunk, hogy a CREASCOLA a jó hangulat, a szükséges és a hasznos tudás harmóniáját hozza a gyerekek életébe. Ehhez az angolszász világban és a feltörekvő keleti gazdaságokban az egyik legelterjedtebb, komplex tudásszervező módszert, a STEAM-et adaptáljuk.
A MIT (Massachusetts Institute of Technology) által feljesztett program élményalapú, játékos feladatok során integrálja a kreatív tárgyalkotás és a reál tantárgyak tudásanyagát. A program során külön hangsúlyt kap a csapatmunka, a kommunikáció, a rajzi, manuális készségek fejlesztése, illetve a digitális tárgyalkotó technológiákhoz kapcsolódó elméleti és gyakorlati tudás átadása.
A módszer megvalósításának kulcsa tanári karunk: budapesti gimnáziumok innovatív és tapasztalt tanáraiból válogattuk össze csapatunkat. Tanáraink nagy örömmel és lelkesedéssel várják a közös munkát. Matematikatanárunk így fogalmaz:
„Pályám eddigi legcsodálatosabb lehetősége, hogy a Creascola megteremti a felfedeztető tanítás feltételeit. Az önálló gondolkodás, problémamegoldás, a közös alkotás és fogalmi építkezés, a vitakultúra kialakítása mellett megtanulunk jól kérdezni, bízni önmagunkban, elfogadni ha hibázunk, kitartóan küzdeni és örülni önmagunk és társaink sikerének, (ön)értékelni, fejlődni, ha szükséges, versenyezni önmagukkal és másokkal, tehát a társadalomnak értéket teremtő módon társainkkal együtt dolgozni.”
Napirend
Tapasztalatalapú tanulás
A 21. században élve a tantervi tudást nem lexikonokban mérjük, hanem kérdésfeltevő képességben és feladatmegoldásban.
A gyerekek felfedezőképességére és motivációjára építünk, a tanár folyamatsegítőként kereteket ad a tudás megszerzéséhez.
Az iskola nem a tanítás, hanem a tanulás helye. A tanulás során a tapasztalatból építkezünk.
A tanulási folyamatban a tanuló aktív szereplő: nálunk a diákok ötletelnek, elképzelnek, megterveznek és olyan alkotásokat hoznak létre, amelyek összhangot teremtenek a tanulás tartalma és a gyakorlati alkalmazás között.
Az iskolába tanulni, fejlődni járnak a gyerekek. Ezt örömmel is lehet csinálni, a belső motivációt a lehető legmagasabb szinten tartjuk.
Tantárgyaink bemutatása
Műhelyek
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen a tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja a munkát, amit szeretni fog”
Szent-Györgyi Albert
A tanulók felismerhetik a tervezés, az alkotás, a kétkezi munka örömét. Megtanulják a megszerzett tudást alkalmazni a gyakorlatban, miközben megvalósítják az ötleteiket (a műhelyek minigyárak, film-és fotóstúdiók és éttermek). A világról megtudott dolgok szintetizálása a tárgyalkotás.
A tárgyak és ezáltal a gyakorlati dolgok közelebb kerülnek a diákokhoz, egészen más lesz a viszonyuk azokhoz a tárgyakhoz, amit maguk készítenek.
A tanulók önirányítása és saját tanulásuk iránt érzett felelőssége sokkal magasabb.
A műhelyekben csoportbontásban dolgoznak a diákok.
A foglalkozások a nyelvtanulást is támogatják (angolul tartott foglalkozás).
Makerspace – alkotótér az iskola szívében
„A középiskolában egy kis műhelyben tanultam meg a kézművességet, a szakmám velejét.” (id. Rubik Ernő repülőgéptervező, az egyik legismertebb magyar innovátor)
- fa- és műanyag-, papír-, textilmegmunkálás és -tárgytervezés
- kéziszerszámok, varrógép, lézervágó, 3D-nyomtatás
- újrahasznosítás témaköre, fenntartható szemlélet
- mikroelektronika, robotika, programozás
Konyha – ahol jó lenni, ahol jó enni
- egészséges ételek elkészítése,
- étkezés és életvezetés ritmusa,
- világok konyhái.
Media lab – tegyük láthatóvá és hallhatóvá a tudásunkat!
Amivel meg tudjuk mutatni az általunk gondolt vagy teremtett világot:
- fotózás, képszerkesztés
- videófelvétel, -vágás, -szerkesztés,
- grafikai munkák, grafikai ismeretek és programokban való jártasság.
Pedagógiai koncepciónk
A nevelő-oktató munka gimnáziumunkban egy pedagógiai program szerint folyik. Ebben részletesen megjelenik
- az iskola küldetése, értékrendszere;
- az iskola tanítási és nevelési módszerei;
- az iskola közösségi koncepciója;
- a pedagógusok, illetve a kiemelt funkciók (pl. osztályfőnök) feladatai, hatáskörei;
- a tanulók fejlesztése, a tehetséggondozás módszertana;
- a tanulókkal és a szülőkkel való kapcsolattartás módjai;
- a vizsgák, a felvétel, az átvétel szabályai;
Pedagógiai koncepciónkat innen töltheti le.