Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen a tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja a munkát, amit szeretni fog.
Szent-Györgyi Albert
A tanulók felismerhetik a tervezés, az alkotás, a kétkezi munka örömét. Megtanulják a megszerzett tudást alkalmazni a gyakorlatban, miközben megvalósítják az ötleteiket (a műhelyek minigyárak, film-és fotóstúdiók és éttermek). A világról megtudott dolgok szintetizálása a tárgyalkotás.
A tárgyak és ezáltal a gyakorlati dolgok közelebb kerülnek a diákokhoz, egészen más lesz a viszonyuk azokhoz a tárgyakhoz, amit maguk készítenek.
A tanulók önirányítása és saját tanulásuk iránt érzett felelőssége sokkal magasabb.
A műhelyekben csoportbontásban dolgoznak a diákok.
A foglalkozások a nyelvtanulást is támogatják (angolul tartott foglalkozás).
Makerspace – alkotótér az iskola szívében
A középiskolában egy kis műhelyben tanultam meg a kézművességet, a szakmám velejét.”
(id. Rubik Ernő repülőgéptervező, az egyik legismertebb magyar innovátor)
- fa- és műanyag-, papír-, textilmegmunkálás és -tárgytervezés
- kéziszerszámok, varrógép, lézervágó, 3D-nyomtatás
- újrahasznosítás témaköre, fenntartható szemlélet
- mikroelektronika, robotika, programozás
Konyha – ahol jó lenni, ahol jó enni
- egészséges ételek elkészítése,
- étkezés és életvezetés ritmusa,
- világok konyhái.
Media lab – tegyük láthatóvá és hallhatóvá a tudásunkat!
Amivel meg tudjuk mutatni az általunk gondolt vagy teremtett világot:
- fotózás, képszerkesztés
- videófelvétel, -vágás, -szerkesztés,
- grafikai munkák, grafikai ismeretek és programokban való jártasság.
Pedagógiai koncepciónk
A nevelő-oktató munka gimnáziumunkban egy pedagógiai program szerint folyik. Ebben részletesen megjelenik
- az iskola küldetése, értékrendszere;
- az iskola tanítási és nevelési módszerei;
- az iskola közösségi koncepciója;
- a pedagógusok, illetve a kiemelt funkciók (pl. osztályfőnök) feladatai, hatáskörei;
- a tanulók fejlesztése, a tehetséggondozás módszertana;
- a tanulókkal és a szülőkkel való kapcsolattartás módjai;
- a vizsgák, a felvétel, az átvétel szabályai.