Az iskoláról röviden
Értékek, amire építünk
Creascola – az életre nevelés pedagógiája
Alkotópedagógia
Tárgytervezés, tárgykészítés és annak használata, felfedezésre épülő tapasztalati tanulás
- A tanulók felismerhetik a tervezés, az alkotás, a kétkezi munka örömét. Megtanulják a megszerzett tudást alkalmazni a gyakorlatban, képességeikben bízó, egészséges jövőképpel rendelkező felnőttekké válnak.
Komplex természettudományos és humán szemlélet
Gondolkodni merő, cselekvőképes ember
- Fontos számunkra, hogy tanulóink megértsék a természet és ember kapcsolatát, valamint a civilizációk során létrejött emberi társadalmak működését.
Közösségi nevelés
Együttműködés a társakkal, csoportban történő problémamegoldás, csoportszerepek elsajátításának támogatása.
- Diákjaink megismerkednek a kooperatív tanulási formákkal, fejlődik alkalmazkodóképességük, önreflexióra képes és kritikát adni/elfogadni képes felnőttekké válnak. Közösségben és társakban gondolkodó, egymásra és a világra nyitott emberek lesznek.
A tapasztalati tanulás
A 21. században élve a tantervi tudást nem lexikonokban mérjük, hanem kérdésfeltevő képességben és feladatmegoldásban.
A gyerekek felfedező képességére és motivációjára építünk, a tanár folyamatsegítőként kereteket ad a tudás megszerzéséhez.
Az iskola nem a tanítás, hanem a tanulás helye. A tanulás során a tapasztalatból építkezünk.
A tanulási folyamatban a tanuló aktív szereplő: nálunk a diákok ötletelnek, elképzelnek, megterveznek és olyan alkotásokat hoznak létre, amelyek összhangot teremtenek a tanulás tartalma és a gyakorlati alkalmazás között.
Az iskolába tanulni, fejlődni járnak a gyerekek. Ezt örömmel is lehet csinálni, a belső motivációt a lehető legmagasabb szinten tartjuk.
Közösség
Az iskolás évek alatt kötött barátságok, szerelmek egészen különleges helyet foglalnak el a legtöbb ember szívében. Az együtt töltött közös évek – közel egy évtized – hozzátartoznak az életünkhöz, személyiségünkhöz, nagy hatással vannak ránk.
A Creascola iskola egésznapos elfoglaltságot szervez tanulóinak. A jó hangulatú tanórák között délelőtt az egyik szünet egy félórás nagyszünet, valamint az ebédszünet is hosszabb: egy kényelmes étkezés és egy beszélgetés is belefér a kortársakkal,
a tanárokkal.
A közösségek és kapcsolatok formálódását különféle programokkal, kirándulásokkal továbbá évente két kihelyezett projekthéttel is támogatjuk.
A fiatalokat minden évben elvisszük egy tanyára, ahol
- megismerkednek a vidéki hétköznapokkal, munkákkal,
- közösségi élményeket szereznek,
- közösen főznek, önellátóak,
- a környezethez és megéltekhez kapcsolódóan komplex órákon vesznek részt.
Élménysport-projekthét: változatos programok, melyekben a mozgás fontos szerepet játszik. Olyan, a fiatalok számára is vonzó tevékenységekben gondolkodunk, mint vitorlázás, evezés, biciklitúra, vándortábor.
Év közben sportaktivitásokat, kirándulásokat, előadásokat szervezünk. Törekszünk behozni a bennünket körülvevő világ sokfeleségét az iskolaidőbe.
A tanulás folyamata
Az év ritmusa
Pedagógiai koncepciónk
Iskolánk működéséről, részletes pedagógiai koncepciójáról itt olvashat.